Urszula Kępka "Słoneczny Zajączek".


                                  Słoneczny Zajączek

Bury Miś obudził się bardzo zdziwiony, przetarł łapką oczy i pomyślał... jestem sam w tej wielkiej jaskini? Trochę się boo...
lecz nie dokończył, bo tuż nad jego uszkiem pojawił się błyszczący punkcik.
  - Co to? krzyknął Miś
  - To ja Słoneczny Zajączek!
  - Zajączek? Przecież nie masz uszu i łapek, ani ogonka!              Powiedział Miś bardzo zdziwiony. 

Zajączek Słoneczny skakał po ścianach, fikał koziołki i zabawiał jak tylko potrafił Misia, który robił się coraz weselszy.
- A ja jestem Bury Miś, wiesz Zajączku? Powiedział już bardzo wesoły
  - Cieszę się! Wiesz, że my Słoneczne Zajączki jesteśmy widoczne  tylko parę chwil i niedługo musimy sie pożegnać
  - O jejku! Zmartwił się Bury Miś
  - Nic się nie martw! Powiem Ci tylko do jutra Misiu!
I mały świetlny punkcik gdzieś się schował, nie było go nigdzie widać...
  - Zajączku, Zajączku  nie baw się ze mną w chowanego
Mały Miś znowu poczuł się bardzo samotny i już miał się rozpłakać gdy nagle do jaskini weszła mama Misia - Pani Misiakowa i powiedziała:
  - Bury Misiu już się obudziłeś?
  - Tak Mamusiu, bo ja się bawiłem z Zajączkiem Słonecznym

Miś bardzo szybko  zaczął opowiadać wszystko swojej mamie.
  - Ach tak! Westchnęła Pani Misiakowa, kiedy byłam małą misią też poznałam Zajączka Słonecznego i został nawet moim przyjacielem. Wiesz, że one zjawiają się kiedy zaczyna świecić wiosenne słoneczko?
  - Teraz już wiem, z radością odparł Miś i nie mogę się doczekać  jutra, bo obiecał mi, że się znowu pobawimy.

Pytania dla maluszka:
 1. Kto występuje w tym opowiadaniu?
2. Jaka pora roku się zbliża?
3.Jak myślisz, czy Bury Miś i Słoneczny Zajączek zostali przyjaciółmi?

Komentarze

Popularne posty